وبلاگ شخصی عمران دلپذیر

وب نوشته های یک دانشجوی فناوری اطلاعات

وبلاگ شخصی عمران دلپذیر

وب نوشته های یک دانشجوی فناوری اطلاعات

مدیران آینده جایگاه و ارزش مطالعه را در زندگی و کارشان می دانند، برای آن هر روز زمانی را اختصاص می دهند!

آخرین نظرات

فناوری‌های پوشیدنی

جمعه, ۷ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۴۹ ق.ظ

فناوری پوشیدنی در حوضه‌هایی مانند مدل کردن رفتار، سامانه‌های نظارت بر سلامت، فناوری اطلاعات و توسعه رسانه کاربرد دارند. سازمان‌های دولتی و نظامی و بخش بهداشت هم‌اکنون به طور روزمره از این رایانه‌های پوشیدنی استفاده می‌کنند. فناوری پوشیدنی مخصوصاً در مواردی که دست، صدا، چشم یا توجه کاربر فعالانه متوجه محیط فیزیکی است کاربرد دارند. از این فناوری اکثراً برای طب از راه دور و کنترل بیماران نیز استفاده می‌شود.

فناوری پوشیدمی

درحال‌حاضر یکی از داغ‌ترین موضوعات برای آینده تکنولوژی، ادغام آن با وسایل پوشیدنی است. عینک‌های دوربین‌دار (عینک گوگل) یا ساعت‌هایی که به تماس‌های تلفنی شما پاسخ می‌دهند (ساعت اپل) از محصولاتی هستند که امروزه طرفداران زیادی دارند.

متخصصان صنعت معتقدند ما فعلاً فقط تا سطح این تکنولوژی نفوذ کرده‌ایم. به کمک لوازم الکترونیکی انعطاف‌پذیر، درون لباس‌ها هم کامپیوتر تعبیه خواهد شد. اما بیشتر این گجت‌های پوشیدنی وابسته به تلفن‌های هوشمندند. نقطه اوج تکنولوژی پوشیدنی‌ها زمانی خواهد بود که بتوانند آزادنه و مستقل کار کنند.

در زیر با چند نمونه از فنانوری های پوشیدنی مشهور آشنا می‌شوید:

دستبند Fitbit Flex2

دستبند ردگیر سلامت شرکت fitbit ابزاری است که با هزینه اندک تمام قابلیت های مورد انتظار را در اختیار کاربر خواهد گذاشت. این دستبند، ضد آب است و امکان اندازه گیری مسافت طی شده توسط شناگر را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد.

***دستبند Tom Tom Touch

دستبند Touch یک گام فراتر از فناوری های مشابه رفته و قادر است میزان چربی و حجم عضلانی بدن کاربر را نیز سنجیده و اندازه گیری کند. این دستبند به یک نمایشگر لمسی و حسگر ضربان قلب مجهز بوده و در طرح های متنوع قابل عرضه است.

ساعت هوشمند Apple

برای استفاده از ساعت هوشمند اپل این ضرورت وجود دارد که مالک یک دستگاه iPhone باشید. مدل سال ۲۰۱۶ این ساعت هوشمند، کاملا به روزرسانی شده و ضد آب نیز هست. همچنین به یک صفحه نمایش شفاف تر و GPS مجهز شده است. همچنین بدنه این ساعت نسبت به تمام رقبا کوچک تر و فشرده تر است.

عینک Samsung Gear VR

این عینک که در سال ۲۰۱۶ به روزرسانی شد، ویژگی های متعددی را نسبت به نمونه های قبلی در اختیار می گذارد. اما مهم ترین ویژگی های آن شامل فضای مناسب داخل عینک و بهبود سیستم تهویه برای کاهش بخارگرفتگی نمایشگر است.

ردگیر سلامتی Garmin Vivoactive HR

یکی از بهترین ردگیرهای سلامتی موجود در بازار Garmin Vivoactive HR است. این ابزار توان ثبت تعداد گام ها و کالری مصرفی کاربر را دارد. همچنین قابلیت های GPS، نظارت بر ضربان قلب، ردگیری شنا و عادات تمرینی کاربر را در اختیار وی قرار می دهد.

عینک Google Daydream View

واقعیت مجازی گوگل که براساس عملکردهای گوشی هوشمند طراحی شده است، با فناوری های مختلف سازگاری دارد و توسعه دهندگان در حال تولید محتوای بیشتر برای آن هستند. در حال حاضر تعداد انگشت شماری بازی برای این عینک نوشته شده و این ابزار به همره تعدادی از گوشی های هوشمند کاربردی بوده است.

ساعت هوشمند Samsung Gear S3

این ساعت هوشمند که در واقع نسخه جدید مدل ۲۰۱۵ است. با وجود این که شیوه کار با ساعت و قابلیت های آن تغییرات زیاد و قابل چشم گیری نداشته است، در طراحی قسمت پشت این ساعت تغییراتی بوجود آمده است. همچنین مدل جدید Gear S3 برای استفاده بانوان نیز مناسب است.

در حالت کلی هر نوع فناوری مثل فناوری پوشیدنی؛ اثاری چون کاهش هزینه تمام شده، کاهش مواد آلاینده‌ی زیستی، ایجاد شغل های جدید، کمک به سلامت جامعه، خود مراقبتی و ... را بدنبال داشته باشد.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۱۰/۰۷
  • ۲۹۴ نمایش
  • عمران دلپذیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی